الأربعاء، 20 فبراير 2013

فوائد دخول الزوجة على الانترنت

( فوائد دخول الزوجة على الانترنت وتحديدا الفيس بوك )
******************************

***********
عزيزي الزوج قد تظن و تشك ان دخول زوجتك المستمر على الانترنت و الفيس بوك بيضيعلها وقتها و بتخليها مش منتبهه ليك و لبيتها ..
احب اقولك بعض الفوائد البسيطة لوجود الزوجة على الانترنت

شوف ياسيدي :)

1 - الزوجة ممكن تتعلم اكلات جديدة من الصفحات الكتير المنتشره للاكل و الافكار الجديدة للبيت . يعني استفادة اهه يامتعلم يابتاع المدارس :))

2 - بتشوف الزوجة مشاكل و شكاوي و استفسارات من ستات تانية سواء على المنتديات او الفيس بوك و بالتالي ده بيهون عليها مشاكلها و أزماتها في الحياه عموما و في الزواج خصوصا .. واخدلى بالك :)

3- هتخف من انها تركز معاك طول الوقت و تلاحقك في الاسئلة المعتاده بتاعة انت فين و امتي مروح الخ الخ ..و بالعكس ده ساعات هتبقي عاوزاك تتاخر شوية عشان تاخد كفايتها من النت و التصفح :))

4 - لو داخلة على الانترنت في فترة وجودك في البيت .. هتبقي ضامن ان طول فترة وجودك قاعدة ساكته و مش هتقعد تاكل دماغك باي حكاوي ولا مواقف بتحصلها ... شوفت بقي الميزة الجامده دي .

5 - بتتواصل مع صديقاتها عن طريق اللايك و الكومنت و الرسايل الخاصة و بالتالي خروجها لمقابلتهم و الزيارات المتبادله بتقل عن الاول كتير ..

6 - هتستحوذ على ريموت التليفزيون لوحدك يا كبير ومش هتضطر تستني لما المسلسل التركي يخلص عشان تاخد الريموت ربع ساعة فقط على ما المسلسل المكسيكي يبدا :)

شوفت بقي ان القعدة على النت مفيدة ازاي مش زي ما انت متخيل خالص انت المفروض تشكرها كل مرة تلاقيها قاعدة فيها عالانترنت :)

مع تحياة حمله لازم لابتوب خاص لكل زوجة ... هتجيب ولاااا :))))))

ليست هناك تعليقات: